вторник, 11 марта 2014 г.

Klassivälise ürituse ettevalmistamine, läbiviimine ja analüüs

Üritus toimus 2. klassis  07.03.14
Teema:  “TEE HEADUST!”
Eesmärk:
- moodustada laste mõtetes mõiste "headus";
- laiendada õpilaste teadmised headusest ja tema rollist meie elus;
- töötada, et väljaehitada ühtset meeskonda;
- arendada õpilastel vastutustundlikku suhtumist inimestele;
Vahendid: vanasõnad, raamatud, pildid, makk, paberpuud, paberpäike, värviline paber, käärid, viltpliaatsid,
Ettevalmistava etapi kirjeldus: Enne seda üritust emakeele tunnis loeti jutustust headusest, kus lastega räägiti, mis on headus, kas meie elus on see tähtis. Kodutööks anti leida vanasõnu headusest. Mõned õpilased pidid valmistuma luuletuse ilmekalt lugemist.
Selle ürituse jaoks ma leidsin luuletused, laulud, mõtted, mis on headuses. Lapsed tõid vanasõnad, mina valmistasin nendest kaarte ühe ülesande jaoks. Tegin paberist kuus puud, mida kleepisime seina peale ürituse jooksul. Ürituse jaoks oli vaja veel päikest ja lille, neid ma ka valmistasin ette.
Üritus toimus pärast tunde kell 15.00, lapsed jõudsid käia kodus ja ümber riietuda.
Klass oli kaunistatud ürituse jaoks: tahvlil pildid, riiulil näitus raamatutega headusest, toolid ja lauad panin ka teismoodi, kui tunnis, sest lapsed pidid istuma rühmas.
Ürituse sisukirjeldus: Ürituses oli kuus punkti, igas punktis oli vaja rääkida, vestelda, arutleda. Iga punkt oli seotud mõne ülesannega. Esimesena kui tulid, lapsed osalesid loteriis, kes mis rühmas istub. Selle ajal kui lapsed istusid oma rühmadesse mängis rahulik muusika.
Enne mina lugesin lastele luuletuse “Доброта“, ja hakkasin lastega rääkima, mis on headus. Pärast pakusin neile vene kirjanikude mõtted headusest ja küsisin, mida õpilased sellest arvavad, kas nad on nõus nendega. Rääkisin lastega, kuidas on vaja kasvatada headust ja kas ongi meie elus see üldse oluline.
Ja kui õpilased vastasid, et see on tähtis, pakusin neile kasvatada meie klassis headuse aeda.
Üks ülesanne - üks puu.
1.Vanasõnad headusest” Jagasin laste vahel kaardid vanasõnadega, nad pidid leidma lause algus ja lõpp. Kui kõik oli tehtud, seinale istutasime meie esimese puu. Ja kõrvale kleepisime kaardid vanasõnadega. Ürituse jooksul meie valisime mõne vanasõna ja seletasime seda tähendust.
2. “Hea süda” Ette valmistatud õpilased ilmekalt lugesid luuletuse  М. Садовского «Доброе сердце». Ja iga rühm  pidi valima vanasõnadest, mis võiks sobita selle luuletuse kohta. Ja kui nad seletasid ja põhjendasid me otsustasime, et võiks istutada veel ühe puu.
3. “Kus on headus” Iga rühm pidi kirjutama ühetüvelised sõnad sõnaga ДОБРО  või väljendid selle sõnaga (добродушный, доброта, добросердечный, доброжелательный, добрососедство, добропорядочный, доброго здоровья, доб­росовестный, добронравный, добрый день и др.) Lehed kuhu nad kirjutasid olid tehtud puulehtede moodi. Ja pärast istutasime veel ühe puu ja kleepisime need lehed sõnadega.
Kui lapsed panid lehed puu peale mängis laul «Будьте добры»
4. “Hea käitumine” Igas rühmas oli vaja vestelda oma vahel missugused head asjad nad tegid nädala jookul, valida ühe last, kes jutustas sellest teistele. Ja pärast kõik koos kooris ütlesid “ Me kõik oleme tublid!”
Mina vestlesin nendega sellest, et on vaja alati aidata teineteist, et kui sa täna aitad kedagi homme tema aitab sind. Ja jälle istutasime ühe puu.
Ette valmistetud õpilane luges luuletuse „Что ты сделал хорошего?(Л Татьянuчева)
5. „Head sõnad“  Pakkusin lastele „pahad“ sõna, nende ülesanne oli leida antonüümid
«грубый», «злой», «жадный», «бессердечный», «лживый», «жестокий». Ja kui paarid olid leidud panime neid päikese kiirdele, selleks et nad soojendaksid meid klassis.
Edasi mina lugesin neile katkendeid raamatust Григория Остера «Вредные советы». Klassis toimus arutlus, kas see on õige ja kuidas on vaja käituda.
Ja kui kõik said midagi rääkida istutasime puu.
6. „Sõpruse puu“ Õpilane luges Н. Тулуповой   «Доброта» ja pärast rühmas seletasid, mis vanasõna sobiks selle luuletuse kohta. Puu aeda.
Ja kui meie aed oli istutatud mina pakkusin veel kaunistada lilledega. Iga rühm lõikas lilled välja ja sisse kirjutasid head sõnad, soovitused sõprale. Ja kaunistesid meie aeda.
Mina andsin aega selleks, et lapsed võiksid tutvuda sõnadega.
Tunni lõpus kõik koos laulsid «Дорога добра» (сл. ,Ю. Эн­тина, муз. М.Минкова
Ürituse analüüs.
Mina viisin ürituse läbi praktika lõpus sellepärast, et enne ma püüdsin parem tutvuda lastega. Selle ürituse eesmärgid olid rääkida lastega inimeste heade iseloomujoonedest, kuulata mida õpilased ise sellest arvavad ja kasvatada head suhted klassis. Enne oli tehtud valmistustöö: lapsed õppisid ilmekalt lugeda, olid valmistatud vahendid. See ettevalmistamine aitas korralikult viia ürituse läbi. Kõik, mis oli ette mõeldud tuli välja ja kõik toimus täpselt ajajooksul.
Üks poiss jäi natuke hiljaks ja kui tuli ei teadnud, mis rühma istuda oli segaduses.  Tema sõber pakkus talle istuda koos temaga ja me jätkasime edasi.
Lapsed olid huvitatud istutada puid, sest siis klass sai ilusamaks. Ja me otsustasime, et edasi õpetaja koos lastega kasutab neid puid oma töös.
Lapsed olid rõõmsad, kõik hea meelega ja aktiivselt osalesid ürituses.


                        

Комментариев нет:

Отправить комментарий